Форум ОНУ

Гость


Автор Тема: раціональність та раціоналізація політичної взаємодії  (Прочитано 46425 раз)

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
Я розумію, що у вас і у мене сесія - але необхідно реанімувати форум. Гречаний - давай літературу. Радченко - висилай вже щось. Колотвін - вітаю із захистом. Може, для гендерної рівності, дівчата щось напишуть?

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
Для першого курсу "Теорія влади". Якщо ми вже зачіпили Олсона, то ось ще посилання:
http://www.epravda.com.ua/publications/2010/03/26/230996/
http://www.epravda.com.ua/publications/2010/05/7/234331/
http://www.epravda.com.ua/publications/2010/04/23/233665/

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
У мене запитання до всіх, хто захищає бакалаврські роботи 26 квітня. Якщо ми перенесемо Ваш захист на інший день? Бо 26 мене може не бути, через день народження. Хочу підготуватись...

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
ЗАЯВА
Мережі підтримки реформ
щодо засад проведення місцевих виборів в Україні

     Ми, представники 9 організацій громадянського суспільства, об’єднаних у Мережу підтримки реформ, висловлюємо глибоку занепокоєність щодо ситуації, яка склалась навколо призначення дати чергових місцевих виборів, а також щодо якості правового регулювання виборчих кампаній на місцевому рівні.
     20 жовтня 2009 року Верховна Рада України прийняла рішення про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 30 травня 2010 року. 16 лютого 2010 року це рішення парламентом було скасовано.
     Мережа підтримки реформ погоджується з тим, що законодавство про місцеві вибори є далеким від досконалості. Зокрема, потребують кардинального перегляду виборчі системи, за якими проводились останні вибори до органів місцевого самоврядування; перелік суб’єктів висування кандидатів на цих виборах, процедура формування виборчих комісій тощо. Якість законодавства про місцеві вибори суттєво поступається якості правового регулювання парламентських виборів, що ставить під загрозу можливість проведення місцевих виборів у суворій відповідності до міжнародних стандартів.
     Водночас наголошуємо на тому, що скасування дати вже призначених чергових місцевих виборів, якими б аргументами воно не підкріплювалось, прямо суперечить Основному Закону держави. Це підтверджується і Рішенням Конституційного Суду України від 10 червня 2009 року № 14-рп/2009, у якому орган конституційної юрисдикції особливо наголосив: Верховна Рада України не має повноважень відміняти вибори, а відміна виборів до органів місцевого самоврядування чи перенесення строків їх проведення є нічим іншим як порушенням виборчих прав громадян.
     Також особливо підкреслюємо і той факт, що невизначеність дати проведення місцевих виборів вже найближчим часом породить проблему легітимності рішень, які ухвалюватимуться органами місцевого самоврядування після завершення визначеного Конституцією строку їхніх повноважень.
     Проблеми правового регулювання місцевих виборів не обмежуються лише питаннями якості Закону „Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та дискусіями політиків навколо дати проведення чергових місцевих виборів. Мережа підтримки реформ звертає увагу на низку інших актуальних проблем, які потребують нагального вирішення, насамперед – шляхом внесення змін до Конституції України.
     Мережа підтримки реформ підтримує стурбованість парламенту проблематикою правового регулювання місцевих виборів, одним із свідчень якої є призначення парламентських слухань на тему „Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”, що мають відбутись 12 травня 2010 року.

     Враховуючи, що місцеві вибори є однією з важливих форм безпосереднього здійснення влади громадянами України та дієвим засобом оновлення політичних еліт як на місцевому, так і на загальнодержавному рівнях, Мережа підтримки реформ закликає Верховну Раду України:

     1. Невідкладно призначити дату проведення чергових місцевих виборів у відповідності до Конституції України та Рішення Конституційного Суду України від 10.06.2009 р. № 14-рп/2009;
     2. Вжити заходів щодо прискорення ухвалення в цілому як закону законопроекту № 4177 від 3 березня 2010 року „Про внесення змін до Конституції України” в частині положень, якими пропонується уніфікувати строки повноважень місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, та визначати строк повноважень депутатів місцевих рад і відповідних голів з дати чергових, а не позачергових місцевих виборів;
     3. Вжити заходів, спрямованих на запобігання одночасному проведенню загальнодержавних і місцевих виборів;
     4. Переглянути виборчі системи, за якими проводяться місцеві вибори, передбачивши:
          • можливість голосування на місцевих виборах за конкретних кандидатів у депутати із одночасним забезпеченням зрозумілості виборчих систем та наслідків їх застосування для виборців, простоти процедури підрахунку голосів виборців і встановлення результатів відповідних місцевих виборів;
          • обрання міських голів міст, кількість виборців яких перевищує певну межу, за мажоритарною системою абсолютної (а не відносної) більшості;
          • зміну систем виборів до районних і обласних рад у такий спосіб, який би забезпечував можливість представництва відповідними радами спільних інтересів територіальних громад;
     5. Передбачити можливість самовисування кандидатів на місцевих виборах;
     6. Уніфікувати правове регулювання місцевих виборів із регулюванням загальнодержавних виборів (в частині положень, де уніфікація правового регулювання є технічно можливою), зокрема – шляхом прийняття Виборчого кодексу.

Оприлюднено 15 квітня 2010 року від імені:

ЛАБОРАТОРІЇ ЗАКОНОДАВЧИХ ІНІЦІАТИВ
ЦЕНТРУ ПОЛІТИЧНОГО [cenzored]ІЗУ ТА ВИБОРЧОГО КОНСАЛТИНГУ (ЛУЦЬК)
ДОНЕЦЬКОГО ОБЛАСНОГО ВІДДІЛЕННЯ ВГО «КОМІТЕТ ВИБОРЦІВ УКРАЇНИ»
ЦЕНТРУ ДОСЛІДЖЕНЬ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ (СУМИ)
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «КОМІТЕТ ВИБОРЦІВ УКРАЇНИ»
ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «КОМІТЕТ ВИБОРЦІВ УКРАЇНИ»
ПОЛІСЬКОГО ФОНДУ МІЖНАРОДНИХ ТА РЕГІОНАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (ЧЕРНІГІВ)
ФОНДУ «МІСЦЕВОЇ ДЕМОКРАТІЇ» (ХАРКІВ)
ХЕРСОНСЬКОГО ОБЛАСНОГО ВІДДІЛЕННЯ ВГО «КОМІТЕТ ВИБОРЦІВ УКРАЇНИ»

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
По поводу Олимпиады прошу принять результаты такими, какие они есть. Конкурс в Черновцах показал объективность судейства таких мероприятий. Пока мы слабее, но причина не в вас трех (или шести, если считать прошлый год, или девяти - если считать позапрошлый). Поэтому те кто считает, что его засудили - слабые. Дело в причинах системного характера. О них мы знаем, и обязательно поговорим при личных встречах. Желаю вам получить оплату вашей командировки... И получить сборник с тезисами ваших выступлений в Остроге. У вас действительно были сильные доклады.

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
стаття з суспільного ТБ на сайті "телекритика"
СУСПІЛЬНЕ ТЕЛЕБАЧЕННЯ: І ЗНОВУ ДО ПОБАЧЕННЯ?

Добра традиція передвиборних перегонів в Україні - апелювання майбутніх обранців народу до цінностей уже побудованих і діючих демократій та громадянського суспільства. Одна з таких усталених і ефективних цінностей - суспільне телебачення. Ось і чує український люд знову й знову це загадкове для нього словосполучення. Але чути і розуміти, про що йдеться, - як кажуть в українському місті Одеса, "дві великі різниці". Спробуємо розібратися.

Перша хвиля створення суспільного мовлення в Україні виникла у другій половині 90х років минулого століття. Був розроблений і прийнятий відповідний Закон України "Про систему Суспільного ТБ і радіомовлення України" від 18 липня 1997 року. На сьогодні цей закон, фактично, не реалізований, не діє й навіть містить низку небезпечних положень та норм (для прикладу - заборона реклами на к[cenzored]ах суспільного мовлення).

Зміни в Україні 2004-2005 років знову привели до спроб активізувати утворення суспільного мовлення. Професіонали відразу угледіли суттєві негаразди в цьому намірі. Першою вагомою помилкою стала відсутність належного й докладного [cenzored]ізу реалій українського аудіовізуального простору та ситуації в гуманітарній сфері України загалом. Результати такого [cenzored]ізу не були доведені до українського загалу. А саме їх і слід було закладати у «вимоги» до створення суспільного ТБ в Україні.

Наступною системною помилкою стала відсутність зрозумілих і чітких завдань для професіоналів-телевізійників. Тобто: фахівцям та пересічним телеглядачам «забули» повідомити «що» будуємо і на якій базі.

В 2005-2008 роках на розсуд громадськості було запропоновано декілька проектів створення суспільного ТБ в Україні: "Система державного та суспільного мовлення", автором якої є незалежний український телевізійний продюсер та режисер-постановник О.Зирін, концепція від вітчизняного теледіяча О.Ткаченка, проект колишнього працівника телебачення, а нині нардепа А.Шевченка. Свої ідеї оприлюднили В.Табачук та В.Цендровський. Попрацювали і Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (проект оприлюднено у жовтні 2008р.), і Державний комітет телебачення та радіомовлення.

Одні проекти містять положення, які, фактично, ведуть до знищення державного сектору мовлення в Україні і (головним чином!) подальшої приватизації (так званого «роздержавлення») надпотужних основних фондів НТКУ та НРУ і концерну РРТ. Про такого роду проекти говорили, писали, показували багато. Телевізійники відразу помітили, що зазначений шлях активно, наступально та цілеспрямовано підтримали комерційні конкуренти НТКУ.

Особливо наполегливо мусувалася на всіх рівнях теза «про несумісність реклами і суспільного мовлення». А ось про інші проекти українська громада так і не довідалася. До речі, жоден із проектів українською громадою обговорений не був. Публічно. Спокійно. Виважено. Хоча спроби продемонструвати "публічність" траплялися - активно працювали певні інтернет-ресурси, провели навіть слухання у сесійній залі ВР.

Але найактивніше працював усе ж таки мобільний зв'язок із цілком обмеженим набором потрібних номерів. Було навіть радісно проголошено свого часу перемогу проекту «Ткаченка-Шевченка»: терміново роздержавити, звільнити і т.п.

"Інші" ж проекти розглядають тенденції та можливості зростання і зміцнення державного сектору телевізійного мовлення, навіть пропонують і обгрунтовують утворення ще одного потужного й конкурентоздатного українського телевізійного к[cenzored]у. Для прикладу: утворюється повноцінне господарське і творче об'єднання (холдінг) чотирьох повноцінних 24-годинних різнопланових телевізійних к[cenzored]ів: НТКУ (УТ-1), суспільне ТБ(УТ-2) в різних формах - як к[cenzored], що поєднає місцеві студії, або самостійний ТБ-к[cenzored], телек[cenzored] "Культура" та к[cenzored] повноцінного іномовлення (на базі "Всесвітньої служби УТР").

Головне в таких проектах:

- коректна оптимізація виробництва на всіх к[cenzored]ах за рахунок наскрізного програмного наповнення (одна, але видозмінена програма виходить в ефір на декількох к[cenzored]ах);

- концентрація технічних та технологічних ресурсів і людських резервів в одному телевиробничому комплексі на Мельникова, 42;

- розумне поєднання різних способів доведення телеінформації (ефірне мовлення, кабельне мовлення та "супутник") до якомога ширших верств населення України.

Чи доведені до широкої і думаючої громади в нашій державі такі нюанси? До слова: після того, як було публічно об'явлено про припинення виділення закордонних грошей на "Створення суспільного мовлення в Україні", матеріалів на цю тему у ЗМІ катастрофічно поменшало. Чомусь. Однобокий підхід призводить і вже призвів до декількох серйозних та системних деформацій у розумінні проблем утворення суспільного ТБ в нашій державі. Наведемо головні з них. По-перше, багато років суспільству нав'язується думка, що ДЕРЖАВНЕ телебачення і радіомовлення та СУСПІЛЬНЕ ТБ і РАДІО - різні й зовсім не сумісні речі. Це неправда! У більшості країн Європи держава (читай -суспільство!) активно і цілеспрямовано бере участь у фінансуванні потреб суспільного мовлення. В документах Ради Європи відкритим текстом зазначається, що ВІДСУТНІСТЬ державного фінансування становить пряму загрозу існуванню суспільного мовлення! До речі, різні форми господарювання і організації телебачення передбачено й відповідним українським законодавством та Конституцією нашої країни.

По-друге, фахівців НТКУ, професіоналів вітчизняного ТБ і радіо не було залучено до обговорення проблем перебудови роботи Національної телекомпанії. До думок фахівців, які багато років творили в Україні телебачення загальнонаціонального масштабу, фактично, не дослуховуються, їх проекти не розглядаються і не виводяться на публічні слухання.

По-третє, проблема створення суспільного мовлення жодного разу не була виведена на публічне обговорення в середовищі гуманітарної еліти нашої держави - із заслуховуванням різних варіантів перетворення та змін, дискусією і прийняттям рекомендацій. Головна й найнебезпечніша тенденція останніх років - повна ізоляція суспільства та гуманітарної еліти від процесу утворення суспільного телебачення в нашій країні. Загальнонаціональною проблемою займається невідомо ким сколочена купка «надійних» людей, цілком перевірених грантами.

Саме тому для українського аудіовізуального простору досі актуальні:

- рішуча підтримка утворення в Україні цілісного майнового і творчого об'єднання телевізійних к[cenzored]ів, які фінансує Українська держава (УТ-1, ТК "Культура", іномовлення "УТР")

- термінове проведення розширених громадських слухань з участю гуманітарної еліти країни і виступами авторів концепцій зі створення суспільного мовлення в Україні та наступним їх обговоренням;

- доведення до української громади і керівництва держави правдивої інформації про діяльність суспільного мовлення в країнах Євросоюзу;

- зміна законодавчої бази - перш за все прийняття рішення про те, що Закон України "Про систему Суспільного ТБ і радіомовлення України" від 18 липня 1997 року втратив чинність, або прийняття нової редакції зазначеного закону (на основі базового європейського закону) з урахуванням українських реалій в інформаційній і гуманітарній сферах.
http://www.telekritika.ua/daidzhest/2010-04-03/52103
 

ДЖЕРЕЛО: Телекритика

Автор статті: Олександр Зирін

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
Кстати, ссылка на Україну модерну http://umoderna.com/

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
лінк для тих, хто цікавіться європейською освітою http://euosvita.blogspot.com/

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
15 квітня в ОНУ імені І.І. Мечникова відбулась презентація чергового числа "України модерної". У заході взяли участь пп. В. Маслійчук, А. Портнов, представник Фонду Г. Бьолля (який фінансує проект), аспіранти та викладачі історичного факультету та кафедри політології. Особливу зацікавленість викликало обговорення теми ідентичностей, стереотипізації та міфологізації сприйняття як України в цілому, так і окремих регіонів, ролі мас меіда у цьому процесі. Почав дискусію представник Фонду, який повідомив про історію, яка сталась із ним в Одесі.Під час отримання решти в одній із одеських крамниць йому дали фальшиву купюру 50 грн. Він в Одесі вперше, але багато чув, що Одеса - це батьківщина дітей лейтенанта Шмідта, а тепер переконався у цьому на власному досвіді. Аудиторія сприйняла історію добре, усі посміялись, діалог пішов. Проте, мені здалось, що окрім "релаксації" аудиторії, ця історія свідчить про декілька важливих речей. У будь-якому місті нашої країна могло б статись щось подібне, але саме щодо Одеси (гумор і шахраї - наша візітівка) вона абсолютноувійшла у конотацію із стереотипами та міфами, які склались ще за радянських часів, а, можливо, і раніше. Кожний, хто відвідав Одесу намагається розказати (або - вигадати) по поверненні історію, пов'язану із одеським гумором, або одеськими шахраями. За 20 років незалежності негативні стереотипи сформувались щодо міст, а під час виборчих кампаній - і щодо регіонів, де є Схід ("донецькі", "бандити", "радянські люди") і Захід ("бандерівці", "свідомі", "заробітчани") . Посилені мас медіа, ці стереотипи створюють таку атмосферу, яка вже потребує реальної "політики вибачень" і не між політиками, а між нами - громадянами. Саме тому, якщо ми хочемо результативного діалогу, то не варто його починати саме із стереотипів та міфів, навітьякщо ця історія - реальна.

Отже, у виступі я продемонстрував ще і повну відсутність почуття гумору. Зруйнувавши ще один міф про одеситів.



P.S. Представник фонду вибачився. Але гроші...

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
Бажаю успіху всім учасникам Олімпіади з політичних наук в Острозькій академії від кафедри політології: Ксенії Селіної, Ігорю Луговському та Павлу Колотвіну. Хоча, після того, як Колотвін став першим на Всеукраїнському конкурсі наукових студентських робіт деякі члени кафедри не бажали його рекомендувати до аспірантури. Тому навіть не знаю, що краще - тихо сидіти, або вигравати. А ви як думаєте?

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1
ссылка по суспільному мовленню
http://media.parlament.org.ua/sm/

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1

Лугас

  • Гость
Денис Вікторович, я відправив Вам 1 розділ!

Оффлайн Яковлев Денис

  • Бакалавр Форума
  • **
  • Сообщений: 259
  • Репутация 1